Wednesday, December 29, 2010

Perpisahan itu menyakitkan...

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Itulah lumrah kehidupan. Dan perpisahan terakhir ialah apabila seseorang itu dicabut nyawanya. Itulah pertemuan yang tiada perpisahan. Pertemuan dengan Kekasih Sejati yang mencintai kita.

“Setiap yang bernyawa pasti akan merasai kematian.” (Surah Al-Anbiya:35)

Peritnya sebuah perpisahan. Tak kira apa jua jenis perpisahan. Jika kita menyayangi seseorang atau sesuatu itu, kita pasti terseksa bila kita terpisah. Bukan mudah untuk mengucapkan selamat tinggal. Mahu atau tidak, aku tetap terpaksa melaluinya. Kini, aku bakal memulakan semester baru “keseorangan”. Tiada lagi gelak tawa bersama. Tiada lagi main kejar- kejar. Tiada lagi peril memerli. Tiada lagi lepak bersama. Tiada lagi duduk bersama untuk bercerita. Benar-benar keseorangan.

Masih lagi kuingat pertemuan setiap dengan kamu semua. Walaupun kita berkenalan secara berlainan, namun persamaannya tetap sama: IN-SMARTIVE. Kita menjadi keluarga. Walaupun kita tak selalu bersama, namun setiap saat kita bersama penuh dengan gelak tawa, tangisan, nasihat menasihati. Kita berjuang untuk memperbaiki diri.

Tabahkanlah hati ini. Bertatih mencari kekuatan semula. Bertatih dalam bersendirian mencari kegembiraan. Walaupun aku tahu korang memang tak baca pun benda ini, aku harap korang akan tahu yang aku akan merindui korang, dan doa aku akan sentiasa bersama korang. Terima kasih kerana menjadikan kehidupan aku di UMP ini sebagai suatu kenangan yang berbagai rasa. Hanya Allah yang dapat membalas jasa kalian InsyaAllah jika ditakdirkan, kita akan berjumpa lagi.

Selamat berjuang wahai sahabat sahabatku.

0 comments: