Tuesday, February 8, 2011

Izinkan aku...

Walau serindu mana aku pada dunia kegelapanku, kuat lagi cintaku pada dunia yang telah kau tunjukkan kepadaku ini. Aku merindui ketenangan ketika aku di dunia itu, namun aku lebih mencintai ketenangan aku peroleh ketika aku sujud kepadaMu, ketika aku membaca ayat-ayat cintaMu, ketika aku duduk di dalam rumahMu.

Sungguh aku terseksa ketika ini. Air mata ini umpama sungai. Terlalu mudah untuk mengalir. Aku buntu mencari jawapan sedangkan aku yang mengmabil keputusan itu. Tak mengapa, aku terima sumuanya kerana aku tahu, Kau sedang mengujiku. Kau ingin lihat aku bersujud padaMu. Kau ingin berikan aku kesedaran yang aku ini hina. Di kalangan manusia sendiri aku adalah hina, apatah lagi aku di mataMu. Kau ingin lihat aku berdoa kepadaMu, meminta bantuan kepadaMu kerana Kau ingin menyedarkan aku bahawa aku ini hina, lemah, langsung tak berdaya tanpa kudratMu. Aku redha dibenci kerana keputusanku pada mereka tetapi ya Allah, janganlah Kau bencikan aku juga. Jika Kau tiada, pada siapa lagi aku boleh mengadu. Aku kini keseorangan, tiada lagi sesiapa untuk aku berkongsi kesakitan ini. Namun aku tahu yang Kau tidak akan meninggalkan aku.

Ya Allah, jangan Kau palingkan aku daripada jalanMu setelah Kau berikan aku kedamaian di jalan ini. Izinkan aku untuk terus menjadi kanak-kanak riang, yang tersenyum di hadapan orang. Biarlah selepas ini aku hanya menangis bersamaMu, biar jika kesakitan yang hadir selepas ini, hanya Kau yang menjadi pendengar kisahku.

ku menatap dalam kelam
tiada yang bisa ku lihat
selain hanya nama-Mu Ya Allah

esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah
kau tempatku meminta
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa
ampuniku Ya Allah
yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud

esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah

kau tempatku meminta
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa

ampuniku Ya Allah
yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud

kau tempatku meminta
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa
ampuniku Ya Allah
yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud

Lirik lagu “PadaMu Aku Bersujud”

0 comments: