Wednesday, January 13, 2010

Apa yang nak jadi dengan anak-anak sekarang?

Assalamualaikum
Hari ini aku nak jadi emotional banyak.Ni semua pasal news yang aku baca masa kelas HCI(bdk komputer tau).

"Buang ayah tepi jalan"

ni gambar pak cik yang anak dia buang kat sekolah tu


Itulah tajuknya.Apa nak jadi ngan dunia skang ni?Ayah yang baru je lepas pembedahan dibuang di tepi jalan.Kau ingat bapak kau tu ape?

BODOH,BANGANG,BAHLUL

Ye,itulah nama yang aku patut aku panggil kau.Dasar anak derhaka.Kau tak pernah pikir ke betapa susahnya bapak kau nak besarkan kau?Last2 kau buang dia macam tu je???
Memamg dasar anak derhaka.Kalau ditakdirkan kau baca blog aku ni,kau tanya apa hak aku nak marah2 camni?
Suke aku la,ni blog aku.Kedua,aku juga ada bapak and satu hari nanti InsyaAllah aku akan jadi bapak juga.Kau juga bakal jadi bapa satu hari nanti.nanti kalau anak kau buang kau plak?Pikir la.
Kau ni mesti jenis orang tak pernah tengok iklan petronas kan?Sian2.Ambik la ikhtibar dari iklan tu.

Sape yang besarkan kau?
Sapa yang sayangkan kau sebelum kau lahir lagi?
Sape yang ajar kau naik basikal?
Sape yang hantar kau pergi sekolah?

“Rasulullah S.A.W pernah berkata tentang alamat kiamat, iaitu ibu yang melahirkan tuannya. Ia adalah kata sindiran kepada sikap anak yang derhaka, berlagak seperti tuan dengan memperhamba ibunya."(Dalam kes ni,bapa kau)

Sungguh aku kecewa.Sungguh aku kecewa.

Along sayang abah.

0 comments: